[O1] Odczyt błędów z VAGa - prośba o pomoc w interpretacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jaad33
    Classic
    • 2009
    • 24

    [O1] Odczyt błędów z VAGa - prośba o pomoc w interpretacji

    andrzejsulich,

  • Adacho74
    Drive
    S_OCP Member
    • 2008
    • 54

    #2
    [O1] Odczyt błędów z VAGa - prośba o pomoc w interpretacji

    Witam
    odczytałem z vaga poniższe błędy ale nie mogę znaleźć do nich opisów. Nie wiem co jest uszkodzone a co nie. Właściwie nie wiem co dalej z tym zrobić, czy coś naprawiać ?? Kontrolka "check engine" nie pali się - myślałem, że wszystko jest ok, a tu poniższe błędy:

    Chassis Type: 1U - Skoda Octavia
    Scan: 01,02,03,08,15,17,19,35,46,56

    Address 01 ENGINE
    Controller: 038 906 012 HA
    Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 4922
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 31480
    TMBJG41U842914533 SKZ7Z0D2402089
    1 Fault Found:
    18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
    P1654 - 35-10 - - - Intermittent

    Readiness: N/A

    Address 03 ABS BRAKES
    Controller: 1C0 907 379 L
    Component: ABS FRONT MK60 0101
    Coding: 0001025
    Shop #: WSC 31480
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    004 - No Signal/Communication - Intermittent


    Skipping Address 15-Airbags

    Address 17 INSTRUMENTS
    Controller: 1U0 920 811 J
    Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V11
    Coding: 17122
    Shop #: WSC 41110
    TMBJG41U842914533 SKZ7Z0D2402089
    1 Fault Found:
    00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
    30-00 - Open or Short to B+


    Address 19 CAN GATEWAY
    Controller: 6N0 909 901
    Component: Gateway K<->CAN 0001
    Coding: 00006
    Shop #: WSC 31480
    No fault code found.

    Proszę o pomoc
    dziękuję z góry
    Adacho74

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      ...ten pierwszy informuje ze masz zapamietany blad w szafie(liczniku), prawdopodobnie nie da sie skasowac poki bedzie ten blad licznika.

      Drugi to jakis byk ASR mowiacy w doslownym tlumaczeniu ze modul ABSu nie byl w stanie zredukowac momentu obrotowego auta- prawdopodobnie byl kiedys brak komunikacji, czesto spowodowane rozladowaniem akumulatora lub odlaczeniem akumulatora.( Skasuj i zobacz po jakims czasie czy znowu sie pojawil- nie przejmowal bym sie zbytnio).

      Trzeci z licznika wskazuje na czujnik oleju (sprawdz okablowanie, korozje pinow), moze tez byc spowodowany zanikiem komunikacji w aucie,

      Narazie bym wszystkie skasowal i odczekal z tydzien jezdzenia i znowu sprawdzil.
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • Adacho74
        Drive
        S_OCP Member
        • 2008
        • 54

        #4
        Dziękuję bardzo za pomoc
        Wykasuję te błędy - tylko proszę mi tak łopatologicznie wytłumaczyć jak mam to zrobić.
        Kupiłem niedawno viakenowski vag kkl, zainstalowałem vag-com 311.2 i nauczyłem się niewiele - mianowicie zrobić "autoscan". Proszę mi powiedzieć czy przycisk "clear results" w autoscanie powinien mi wykasować błędy - bo nie kasuje po powtórnym przeskanowaniu.
        Proszę napisać mi ( i nie śmiać się ze mnie ) jak pozbyć się tych błędów za pomocą vaga.
        dzięki bardzo
        Adacho74

        Komentarz

        • dariuspolo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1168

          #5
          Vagcom
          Select
          17 Instruments
          Fault codes (czy jakos tak)
          Clear codes
          Done

          Vagcom
          Select
          03 ABS
          Fault codes (czy jakos tak)
          Clear codes
          Done

          Vagcom
          Select
          01 Engine
          Fault codes (czy jakos tak)
          Clear codes
          Done

          Wazne zebys najpierw skasowal blad w liczniku(17) dopiero puzniej w silniku(01)
          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
          Zuzycie paliwa

          Komentarz

          • Adacho74
            Drive
            S_OCP Member
            • 2008
            • 54

            #6
            ok, jutro działam
            dariuspolo dziękuję za pomoc

            Komentarz

            • dariuspolo
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1168

              #7
              Adacho74, nie gwarantuje ze zadziala, bo jezeli problem nadal istnieje to
              pewnie nie daja sie skasowac lub po krotce powroca.
              T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
              SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
              Zuzycie paliwa

              Komentarz

              • Adacho74
                Drive
                S_OCP Member
                • 2008
                • 54

                #8
                ok, rozumiem
                ale najpierw i tak sprawdzę to wykasowaniem błędów czy to nie była jednorazowa sprawa
                dzięki bardzo

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Z tym bledami spotkalem sie ostatnio u kolegi Kristo. Oczywiscie nie daja sie skasowac, bo czujnik oleju swiruje. Ma zwarcie do plusa. Tez wlasnie padlo na jakas korozje stykow, albo gdzies przetarcie przewodu. Kristo mial posprawdzac.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Adacho74
                    Drive
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 54

                    #10
                    jutro się okaże czy mam ten sam problem )
                    dziwi mnie to że z automatu "autoscan" i potem "clear results" nie daje efektu. Błędy dalej są te same.
                    Widocznie kolejność kasowania wpływa na efekt końcowy.

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Jesli blad czujnika oleju nie daje sie skasowac, a pewnie sie nie daje to nie skasuja sie dwa pozostale, bo sa nastepstwem pierwszego. Do tego na liczniku powinna swiecic Ci na zolto lampka od oleju.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Adacho74
                        Drive
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 54

                        #12
                        nic się nie świeci
                        czyli jest nadzieja, że wszystko gra

                        Komentarz

                        • Ziomal
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 5841
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Jeżeli któryś z czujników jest uszkodzony to zanim go nie wymienisz to nie usuniesz go.
                          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                          Jest O1 1.6 BFQ

                          Komentarz

                          • Adacho74
                            Drive
                            S_OCP Member
                            • 2008
                            • 54

                            #14
                            a jeżeli jest uszkodzony czujnik oleju?? to czeka mnie serwis ?? czy sam poradzę sobie z wymianą ?? poszukam jutro na allegro czy ktoś nie sprzedaje czegoś takiego.

                            Komentarz

                            • Ziomal
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 5841
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Oczywiście chodziło mi o usunięcie błędu ze sterownika przy użyciu Vaga
                              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                              Jest O1 1.6 BFQ

                              Komentarz

                              • Adacho74
                                Drive
                                S_OCP Member
                                • 2008
                                • 54

                                #16
                                Hmm na allegro nie ma czegoś takiego jak czujnik oleju mam nadzieję, że to tylko okablowanie - piny są wadliwe

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  To jest czujnik w misce, a to ze na allegro nie ma to nie znaczy, ze nie istnieje
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • Adacho74
                                    Drive
                                    S_OCP Member
                                    • 2008
                                    • 54

                                    #18
                                    No tak też myślałem
                                    Czyli jak dobrze zrozumiałem - wchodzę w kanał i szukam od spodu Czesi kabelków zlokalizowanych blisko miski olejowej i dalej szukam niestyczności lub przerwy w obwodzie ??

                                    Komentarz

                                    • macieks
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 469
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Adacho74
                                      dziwi mnie to że z automatu "autoscan" i potem "clear results" nie daje efektu. Błędy dalej są te same.
                                      to "clear results" dotyczy chyba wyczyszczenia wyświetlonych wyników skanowania, a nie skasowania błędów ze sterowników
                                      Była: O1 1.6 MPI
                                      Jest: O3 1.2 TSI

                                      Komentarz

                                      • Adacho74
                                        Drive
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 54

                                        #20
                                        Kurcze możliwe to jest.
                                        Czyli funkcja "autoscan" może słuzyć tylko do wyszukania błędów - ale nie usuwania ich.
                                        Żeby usunąć błędy trzeba wchodzić w poszczególne moduły - zrobić scan i usunąć.

                                        [ Dodano: Pią 21 Mar, 08 10:17 ]
                                        No i odkryłem usterkę - wykazany błąd sensora oleju - okazało się, że miska olejowa została zmieniona przez poprzedniego właściciela (pewnie zarył nią) na jakąś inną bez sensora oliwy. Przewód sobie tak po prostu wisi i nie ma go gdzie podłączyć.
                                        Moje pytanie: czy za pomocą vaga da rady wyłączyć coś (??) żeby komp nie pokazywał tego błędu ?? Wiąże to się też z mruganiem na żółto kontrolki oliwy.

                                        [ Dodano: Pią 21 Mar, 08 10:26 ]
                                        No i odkryłem usterkę - wykazany na vagu błąd sensora oleju - okazało się, że miska olejowa została zmieniona przez poprzedniego właściciela (pewnie zarył nią) na jakąś inną bez sensora oliwy. Przewód sobie tak po prostu wisi i nie ma go gdzie podłączyć.
                                        Moje pytanie: czy za pomocą vaga da rady wyłączyć coś (??) żeby komp nie pokazywał tego błędu ?? Wiąże to się też z mruganiem na żółto kontrolki oliwy.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...